selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu Mar 28, 2024 22:02

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Sat May 01, 2004 20:48 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Vad är er mest pinsamma skiva i samlingen, skivan måste vara köpt medvetet och inte följt med "på köpet"

Jag börjar med starkt med CC Catch "Welcome to The Heart break hotel"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat May 01, 2004 21:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
En streaplers platta kommer inte ihåg namnet köpt när man var sjuk pga Lumpen det var en platta de släppte 1989. Urk vilken dynga.

Edit: släppt 90 vad den och heter "det e vi"

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 20:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
Ja du Hepcat det slår nästan CC Catch fast den måste höras Modern Talking fast med en tjej som inte kan ett ord engelska utan bara sjunger som det stavas. Mest pinsamt är kanske att bara jag och du hängde ut oss :D


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 20:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
ja det är ingen som vågar tydligen eller är det hemska tanke bara vi som gjort felköp har gjort mer men sålt av det mesta av felköpen.

isch lät inte kul med en som bokstaverar sig igenom texterna.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 22:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Nej nog finns det fler som har köpt skräp, jag till exempel. Den typ av skivor som jag alltid har varit mest missnöjd med är billiga samlingar från Ginza och liknande. Alla dessa 39 kronors skräp plattor som jag i min snåla ungdom köpte aldeles för många av. Dom är nu borta.

Jag ägde en gång en hardcore/hiphop platta med några arga ungdomar, gruppen hette 24-7 Spyz. Mycket Fuck och liknande uttryck, pinsamt skräp. Jag ägde även en clawfingers platta och en sådan kan jag verkligen inte stå för. Sålde min Rage against the ... också.

Annars tror jag att jag äger och uppskattar mycket musik som andra skulle skämmas över. Asia, Toto och liknande.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 22:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Oct 13, 2003 10:32
Posts: 1269
Har en hel del dåligt men den sämsta är nog samlingen Move your body 2. Har ingen aning om var jag fått skivan ifrån men dålig är den...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 22:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
sälj fanskapet...! har man en skivsammling man är nöjd med ska man inte hålla på skräp. fast det är klart, hade du såld den skulle du inte ha något skräp att berätta om så något värde finns ju alltid....?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon May 03, 2004 23:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 23, 2004 15:00
Posts: 964
Location: Ljusdal
Har kanske inga direkta skivor som jag skäms för, visst har jag lite bröderna djup och annat skumt men sålänge man ser dom skivorna för vad dom är dvs lite humor så är det ok.

Har nog en hyfsad förklaring till alla mina plattor fast vissa har man aldrig ens lyssnat på.

_________________
Peter


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 04, 2004 02:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Oct 12, 2003 00:25
Posts: 1556
Location: Gothenburg
Vi e raggare o kan hantera bilen ligger alltid rätt i filen. Inte kan man väl i hundra knutar rusa, nej fy fara o :D

eller "lien" eller "vi bor på landet" :D

He he bröderna djup e kul humor.

_________________
If you prefer your music to come from a vinyl LP on a precision turntable rather than a CD on a boom box - You might be a straight razor guy.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 04, 2004 09:54 
En skiva må vara värdelös, men....

Av ren princip gör aldrig av med skivor eftersom jag inte vet vad jag kommer
att lyssna på och tycka om i framtiden. Men far är ett praktexempel, han har
beklagat sig över alla skivor han sålt bort som han gärna hade haft i samlingen
nu.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 04, 2004 09:58 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Maxx - To The Maxximum får nog betecknas som den sämsta skiva jag har i bokhyllan. När den inhandlades tyckte jag Getaway var sån himla bra partylåt, och visst den funkar ju på dansgolvet. Dock var det mesta andra på skivan riktigt illa i min smak.

Annars finns väl en del smått och gott som inte direkt används så ofta, några pary zone-skivor och 2 unlimited till exempel. Dock tycker jag det är lite kul att ha kvar även sådant som man inte gillar nu. Man vet aldrig när man kan känna sig nostalgisk över att upptäcka dem långt bak i skivhyllan...har man 1000+ skivor i hyllan kanske man tänker annorlunda men det dröjer nog ett tag ändå så..


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 04, 2004 09:59 
Site Admin
Site Admin

Joined: Sat Oct 18, 2003 19:51
Posts: 2745
Location: Örnsköldsvik
Mortifikator Crenshaw wrote:
Av ren princip gör aldrig av med skivor eftersom jag inte vet vad jag kommer
att lyssna på och tycka om i framtiden. Men far är ett praktexempel, han har
beklagat sig över alla skivor han sålt bort som han gärna hade haft i samlingen
nu.
Precis min tanke :)
Man vet aldrig när man kan vilja höra dem igen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 04, 2004 14:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Mar 29, 2004 16:54
Posts: 546
Location: umeå
Jag kan tyvärr inte tänka så ibland känner jag att jag bara måste bli av med någon skiva. Min "etniska rensning" har dock pågått ett tag nu så liken har nog försvunnit.

Det händer oftare om det är någon känd grupp eller liknande som jag inte vill stå för, jag vill bara inte att sådant som känns orepresentativt ska vara kvar. Jag är nog för ambitiös.

En skiva man har gjort sig av med går ju oftast att köpa igen. I mitt fall har jag nog bara sålt bort en skiva jag ångrar. Nevermind med nirvana den första CD jag köpte. Till exempel två Mettalica album som jag sålde känner jag att jag sldrig kommer att sakna. Jag har dock en ganska bestämd inriktning på mitt lyssnande och känner mig ganska säker på min smak.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue May 04, 2004 22:44 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Joined: Tue Oct 14, 2003 23:09
Posts: 451
Location: Övik
jag lyssnar på mycket olika musik, och egentligen så tycker jag inte det finns dålig musik, bara mindre bra. All musik som görs har ofta något som är bra, som man kan uppskatta vid något tillfälle då man är i någon viss sinnesstämning.

men om jag ska välja en skiva i min samling som är pinsam(den skivan som jag sist av allt skulle ta med på em HIFI-mässa o spela), så blir det nog Modern Talking -greatest hits.

skulle iofs vara kul att se minerna på de andra mäss-besökarna om man bad att få höra "You'r my hart you're my soul" med ovan nämd grupp.

mvh

_________________
Klimax Exakt DSM. Klimax 350 Exakt Organik. Exaktbox Sub. Stereo Sub Klimax 345


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed May 05, 2004 12:27 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
siffernisse wrote:
jag lyssnar på mycket olika musik, och egentligen så tycker jag inte det finns dålig musik, bara mindre bra. All musik som görs har ofta något som är bra, som man kan uppskatta vid något tillfälle då man är i någon viss sinnesstämning.

men om jag ska välja en skiva i min samling som är pinsam(den skivan som jag sist av allt skulle ta med på em HIFI-mässa o spela), så blir det nog Modern Talking -greatest hits.

skulle iofs vara kul att se minerna på de andra mäss-besökarna om man bad att få höra "You'r my hart you're my soul" med ovan nämd grupp.

mvh
Hehe det skulle vara nått det


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited