selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Mon May 20, 2024 23:41

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 172 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 912 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 10:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Linnofil wrote:

Ibland är det farligt att lita för mycket på varumärkets kraft. Det kanske inte räcker så långt som Linn tror. Linn har alltid haft pris/prestanda att backa upp sina påståenden och sitt varumärke med. Om detta saknas faller varumärket kanske snabbt?
Just det.

Analogin med BMW är intressant.
BMW har i 3 o 1-serie en något dyrare bil men erbjuder mycket mer.
O sedan har de toppmodeller för de som vill ha det värsta. Tom de är relativt prisvärda (M3) jämförandes andra.
En 1 eller 3-serie kan de flesta köpa om man prioriterar.
Dessutom finns det snikmodeller a la 116, 318
=samma strategi som Linn tidigare.
Om BMW slopar instegsmodellerna, eller hela 1 o 3 serien...vad skulle då hända?
Katastrof!
Just det har Linn gjort!

Porsche (som dessutom tjänar mest pengar i bilindustrin) är ett utmärkt exempel/föredöme.
De var nära ruinens brant på tidigt 90-tal då yuppie-tiden slutade.
Vad göra?
Jo, de investerade i en ny platform o lanserade en BUDGET Porsche minsann :wink:
Med Boxstern o 996 drog de företaget från konkurs till det mest lönsamma bolaget.

Linn, för tusan...ska det vara SÅ svårt att fatta att man tjänar pengarna på normalt prissatta produkter, som man säljer många av :?
Att sedan få in kunder till märket ska heller inte underskattas!

Deras undanflykter att de inte kan tillverka en bra budgetserie är det mest pinsamma jag hört.

Utvecklingen hos Linn har tyvärr gått från "BRA o prisvärt" till "BRA o svindyrt."
Keel är bara ett bevis på deras nya märkliga strategi...

Jag säger som Stefan Saug: "jag är speeeeeptisk"


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 10:59 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jul 25, 2005 10:53
Posts: 812
Location: Visby
Verkligen mitt i prick Linnofil! Trist, men sant! :evil:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 13:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Aug 15, 2005 23:12
Posts: 2166
Location: Boden
Mycket bra skrivet......Linnofil

Satt och funderade, kanske det inte spelar någon roll men kostar ju inte heller så mycket.......om vi här på selleri skulle författa ett liknande brev på engelska och skicka in till linn samt namnlista från alla på forumet så kanske de förstår att det inte bara att det inte bara är någon enstaka Linn ägare som är oroad över utvecklingen

som sagt dom kanske bara skiter i vad små kunderna tänker, men då får dom ju ett litet hum om vad vi svenska ägare tycker om strategin

_________________
källa:LP12,Keel,Ekos 2, Lingo 1/Troika
SneakyDS
Försteg:Kairn
Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 14:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Sep 02, 2004 23:07
Posts: 1364
Location: Stockholm
pekka71 wrote:
Mycket bra skrivet......Linnofil

Satt och funderade, kanske det inte spelar någon roll men kostar ju inte heller så mycket.......om vi här på selleri skulle författa ett liknande brev på engelska och skicka in till linn samt namnlista från alla på forumet så kanske de förstår att det inte bara att det inte bara är någon enstaka Linn ägare som är oroad över utvecklingen

som sagt dom kanske bara skiter i vad små kunderna tänker, men då får dom ju ett litet hum om vad vi svenska ägare tycker om strategin
Bra idé Pekka71, det tycker jag vi kan göra på selleri.

Skulle vara verkligen intressant och få deras reaktion.
Själva brevet kan vi ju skriva interaktivt på Selleri.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 14:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
sportbilsentusiasten wrote:
Porsche (som dessutom tjänar mest pengar i bilindustrin) är ett utmärkt exempel/föredöme.
De var nära ruinens brant på tidigt 90-tal då yuppie-tiden slutade.
Vad göra?
Jo, de investerade i en ny platform o lanserade en BUDGET Porsche minsann :wink:
Med Boxstern o 996 drog de företaget från konkurs till det mest lönsamma bolaget.
Mjae. Faktum var att Porsche ville öka på volymerna genom att lansera billiga instegsmodeller. Och det gjorde man initialt. Men efter ett tag tyckte inte de som betalt en mille för Porsche-skylten att det var något kul att se förklädda billiga Audis med samma märke. Statusen var sakta men säkert på väg ner i rännstenen och försäljningen var på väg att gå samma väg. Porsche tog nya tag och lade ner alla 924, 944 och vad de hette och satsade helhjärtat på det "gamla" konceptet. Med nya motorer, med fyrhjulsdrift, med turbo osv. Men med det ursprunliga konceptet med bak/mittmonterad motor. Och med hög kvalité och åtföljande prislapp. Visst har Porsche instegsmodeller även idag, men dom flesta befinner sig väl om fel sida av 500 tusenkronorsstrecket. Jag är inte så uppdaterad på Porsche-priser men det finns det säkert någon annan som är här.

Ska man dra några analogier med Linn så är det väl så att dom försöker "göra en Porsche" och det kanske dom lyckas med. Porsche är en dyr men bra bil, samma kan man väl säga om Linn. Prisvärda är ingen av dom.

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 14:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5280
Location: Bromma-Stockholm
Linnofil wrote:
Ibland är det farligt att lita för mycket på varumärkets kraft. Det kanske inte räcker så långt som Linn tror. Linn har alltid haft pris/prestanda att backa upp sina påståenden och sitt varumärke med. Om detta saknas faller varumärket kanske snabbt? Snabbare än vad marknadsavdelningen tror i.a.f. Men om märket bara är tillräckligt exkusivt så kanske det fungerar? D.v.s. om det inte utsätts för den krävande allmänheten som vill ha valuta för pengarna.
Det finns egentligen inget samband mellan dyra produkter och sämre prestanda. Vad som sjunker är prisvärdheten. Är en produkt "bäst" så är den så även om svinaktigt dyr. Problemen kommer när man börjar slarva med kvaliteten eller prestanda. Men med höga priser finns det också resurser att hålla hög teknisk kvalitet och prestanda.

När det gäller Rolls så hade dom ursprungligen mycket hög kvalité. Men blev frånsprungna av utvecklingen. Precisionen är ju i dag bättre på en Golf även om mindre exklusiva material används. Driftssäkerheten är säkert också bättre på Golfen. Men vilken bil har mest aura av exklusivitet?

/ B


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 15:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 02, 2006 13:29
Posts: 628
Location: Stockholm
Mycket bra skrivet Linnofil

_________________
För att komma till källan måste man simma mot strömmen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 16:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
Jag håller med de flesta föregående talare, jag har förlorat min köplust gällande Linn och deras senaste produkter, man ser att de är extremt rationellt tillverkade med billiga material och metoder.
Samtidigt supportas inte äldre produkter med tex aktiva filter, reservdelar etc.
Jag tror att det finns människor på Linn också som inte gillar denna utveckling.
Jag är gärna med och signerar ett öppet brev till Linn med ett ifrågasättande av deras nya affärsinriktning.
Man kan ju även skriva vad man har för prylar och när man köpte sin första Linnpryl.
Ett sådant brev har betydelse, det är trots allt vi som betalar deras lön.
Dessutom skulle det vara intressant att läsa svaret!

Best Regards
Steffe

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 16:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Oct 08, 2004 07:49
Posts: 676
Location: Borås
dubbelpost

_________________
mvh
Steffe
=
LP12/Cirkus/Lingo/Ekos/Adikt
Majik DS/Kontrol/6100/Espek


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 17:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
Bill50x wrote:
sportbilsentusiasten wrote:
Porsche (som dessutom tjänar mest pengar i bilindustrin) är ett utmärkt exempel/föredöme.
De var nära ruinens brant på tidigt 90-tal då yuppie-tiden slutade.
Vad göra?
Jo, de investerade i en ny platform o lanserade en BUDGET Porsche minsann :wink:
Med Boxstern o 996 drog de företaget från konkurs till det mest lönsamma bolaget.
Mjae. Faktum var att Porsche ville öka på volymerna genom att lansera billiga instegsmodeller. Och det gjorde man initialt. Men efter ett tag tyckte inte de som betalt en mille för Porsche-skylten att det var något kul att se förklädda billiga Audis med samma märke. Statusen var sakta men säkert på väg ner i rännstenen och försäljningen var på väg att gå samma väg. Porsche tog nya tag och lade ner alla 924, 944 och vad de hette och satsade helhjärtat på det "gamla" konceptet. Med nya motorer, med fyrhjulsdrift, med turbo osv. Men med det ursprunliga konceptet med bak/mittmonterad motor. Och med hög kvalité och åtföljande prislapp. Visst har Porsche instegsmodeller även idag, men dom flesta befinner sig väl om fel sida av 500 tusenkronorsstrecket. Jag är inte så uppdaterad på Porsche-priser men det finns det säkert någon annan som är här.

Ska man dra några analogier med Linn så är det väl så att dom försöker "göra en Porsche" och det kanske dom lyckas med. Porsche är en dyr men bra bil, samma kan man väl säga om Linn. Prisvärda är ingen av dom.

/ B
Skillnaden mot de äldre "budgetPorscharna" är att Boxster är en UTMÄRKT sportbil. :wink:
Som sagt, kunder genomskådar "snik o spar"...
Boxster är en prisvärd 911 på samma sätt som Exotik vs. Klimax Kontrol.
Faktum är att Boxster är en bättre bil i mångt o mycket :roll:


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 21:05 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Tue Aug 16, 2005 20:16
Posts: 268
OT, ja vet
Finns fler likheter mellan Linn och Porsche än man kan tro.
Porsche har ju varit livrädda för att Boxstern skall "uppfattas" bättre än kultbilen 911. En modern "budget bil" kan ju inte köra ifrån 911!
Trimmningsfirmor bla RUF har slängt i 911s motor i Boxtern och då gick det undan!

Linn kämpar ju med samma saker. Aktiva högtalare från en billigare (eller äldre) serie kan ju låta bättre än de dyra nya.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 06, 2007 22:56 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Sun Aug 15, 2004 21:35
Posts: 2188
Location: Uppsala
Bra sagt, Linnofil.

Brev till Ivor av denna kaliber brukar bli personligt besvarade. Det bör dock vara välskrivet och formulerat så att många kan tänka sig att skriva under det.

_________________
/Fredrik
www.lejonklou.com


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 20:55 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
Lejonklou wrote:
Brev till Ivor av denna kaliber brukar bli personligt besvarade.
Ilskan över Keels prissättning har delvis runnit av mig nu, när jag har hört hur bra Keel faktiskt är. Även om jag vidhåller att prissättningen är (enligt mig) felaktig och att Linns affärsinriktning verkligen kan ifrågasättas. Kan de nya Komponentpriserna vara en nystart för Linn i rätt riktning? Vi kan io.f.s. fortfarande skriva ett mail till Linn. Det kan kanske löna sig? :?:

Jag tänkte anknyta till Lejonklous kommentar med en liten historia om min hemmabio. Den har ändrats en del sista 1-2 åren. Det har som nämnts tidigare i tråden varit en stor ruljans i apparathyllan under tiden med felaktiga produkter. Tillfälliga ersättare har ryckts fram och tillbaka från hemmabiohyllan.

Hemmabion gick under 2005 från hyfsad Movie Di med 2 kanaler 5110 högtalare till hyfsad Movie Di med 4 kanaler 5110. Nu har det 2006/7 slutat med en suverän Movie Di med Katan-½K400/Trikan-½K400/5110-K10. Mitt exemplar av Movie Di hade sedan (beg)inköpet varit lite trött på film, dock hela tiden mycket bra på musik. (Ganska nära min gamla Ikemi på CD.) Men den kändes inte 100% på film. (Jag är ju kräsen! :wink: ) Efter diverse diskussioner med Linn och min handlare om förväntade prestandanivåer så skickades den in till Linn hösten 2005. Den kom tillbaka med ny nätdel, ny CD-DVD mekanik och ny laser. Så bra då. Men nu var det tyvärr inte det som var felet... Den lät likadant som innan. Jag fick även reda på att den tidigare ägaren (köpte den på eBay) skickat in den till Linn för att försöka få ordning på den. Även han hade fått lasern utbytt, men givetvis utan att få åtgärdat prestandan. (Han bytte till en hemkomponerad HTPC, som han tyckte var mycket bättre!)

När jag (självklart) fortfarande inte var nöjd med prestandan klagade jag igen. Jag fick då besked av Linn att de inte kunde göra något mer för min Di. "Din Di har klarat alla funktionella tester utan anmärkning." Efter att ha surat några månader bestämde jag mig för att maila Ivor Tiefenbrun. Jag förklarade som det var, att jag efter 20 års kundrelation tappat förtroendet för Linn när de inte kunde fixa min Di. Jag sa att jag väntade med min beställning av Majikserien tills förtroendet var återupprättat. Ivor svarade med ett mycket trevligt och vänligt mail där han gladdes över min långa relation med Linn och utttryckte sin uppskattning över att jag tog upp problemet med honom. Han förklarade att de skulle ta in min Di igen "free of charge" med "special attention". Funkar det inte med vänliga bedjanden så provar man hot, rakt mot den punkt som svider värst på en skotte, plånboken! :P Intressant nog skrev han också "if you know anything about Linn you will know that we never turn our back on a friend, a customer or a product, so whatever the problem we will resolve it" Detta var precis efter att Linn slutat serva ett stort antal gamla produkter!

Efter att jag skrivit en konkret felbeskrivning, bifogat DVD och CD med samma konsert (HFO), angett spår för test på DVD:er, beskrev vad man skulle känna i olika filmcener o.s.v. så skickade handlaren in Di:n igen. Och vad hände? Genom att lyssna på "mitt sätt" så hittade de felet! Det var en dålig lödning på en dekoderprocessor. Förmodligen gjorde det att jag tappade bitar eller något liknande. Linn tackade för en noggrann felbeskrivning och testprocedur. De bestämde sig för att från och med nu inkorporera min metod för utvärdering av alla sina DVD-spelare vid reparationer. Nämligen att lyssna på musik i film och bedömma med tunedem! Numera ska det alltid ingå vid alla servicekontroller. Helt otroligt att det inte gjorde det innan! Skrämmande att en kund ska tala om för Linn att de ska använda Tunedem även på film. De bad om ursäkt för sin miss vid det tidigare servicetillfället och hoppades att jag istället bli nöjd med de Majikprodukter jag nu beställt. Visst... :roll: Efter ett tag kom Di:n tillbaka, nu med nytt "moderkort". Nu var det något annat. Jag fick en helt annan fart på film! Ljudet från fläkten försvann också och jag var/är riktigt nöjd! Förra året fick Linn en ny servicechef och det ska tydligen fungera bättre nu, f-n vet! Min Majik CD hanterade s dock ganska bra, men då var Andrew Oattes inblandad och personligt engagerad från början.

Under 2005 hade jag monterat upp vita 5110 bak på Brakit, men snålat med kabeln. Våren 2006 blev jag inspirerad av den "nya" prestandan och installerade Linns K10 till bakhögtalarna (Förvisso något snålt igen!), jag har dock ännu inte monterat fast kabeln. (Till min frus milda irritation.)

I maj -06 bytte jag frontarna från svarta 5110 till svarta Katan. Det var naturligtvis en härlig uppdatering! Problemet då var väl att det lät mycket bättre i filmrummet med Movie Di/Katan än i musikrummet med Majik K/CD och Ninka! (Av skäl som ni kanske har läst om i mina tidigare inlägg.) De svarta 5110:orna hamnade under våren -07 i köket ihop med en Direktor(Integrerad Knekt), till frun stora förtjusning! :D

Under sommaren -06 trimmade jag även installationen med lite elsanering, förbättrad kabeldragning, Lejonklou Power One m.m. och det blev/är riktigt bra! Jäkligt kul att se på film!

Trevligt nog så gjorde trimmningen stor skillnad på hur det analoga ljudet från min Sagem HD-Boxerbox uppfattas. Det är nu kanonbra! Jag såg t.ex. Kingpin på TV4 film. Idiotisk humor som blev en riktigt bra filmupplevelse, för att ljudet var så bra. Hur intressant dialogen är på filmen, hur mycket man bryr sig om vad som händer med karaktärerna, hur mycket man förstår av vad karaktärerna känner i olika situationer o.s.v. beror mycket på hur bra ljudet är. Ljudet avgör filmupplevelsen, även i rena talfilmer. Kul är det! Frun och barnen är också nöjda. Min fru säger nästan varje gång vi ser på Bolibompa: -"Vilket bra ljud det är!"

Kontentan är att det (precis som Lejonklou säger) kan löna sig att maila direkt till Ivor, han kan faktiskt svara! :!:

Hemmabio, System 1 nu:
CD/DVD/Processor/Tuner/Slutsteg: Classik Movie Di
Frontar: Katan kopplad med ½ K400
Center, en lånad Trikan i lönn, med ½ K400, svart front monterad
Surround: 5110 med Brakit och kopplad med K10
Video: Philips VR750
Boxerbox: Sagem PVR 6280T med 80 Gb HD, Boxer ett måste för F1!
Bild: Panasonic 29" CRT TV.
Kablar: Linn black signalkablar, Audioquest blå SCART kabel till TV, Lejonklou Power One till Movie Di.

Framtidsplaner, vill ha:
Center, en egen Trikan i svart.
Sub, tänker bygga egen Keltik isobarisk sub. (Har 2xelement och ev. ett Sizmiksteg.)
Frontar, skulle gärna ha eller åtminståne prova ett par svarta Komponent 104/106, då med svart 104/106 center.
Bak, Komponent 104 i silver.
På lång sikt en Unidisk SC med 5 kanals DIY slutsteg, ev AV5125/C5100.

Om alla dessa framtidsplaner förverkligas kommer nog enbart stereon att prioriteras efteråt. Jag tror att en ännu bättre hemmabio är svår att motivera, när det är ett separat system enbart för film. Men jag kan inte veta vad som händer med det ekonomiska utrymmet, begpriser och Linns framtida sortiment, kanske det kommer något som är svårt att motstå?

Hemmabio, System 2 (Sovrum/Knekt)
DVD: Centrum Gemini 200 DVD (Bra!)
Video: Samsung ??
MP3 spelare: Sandisk Sansa M250 med radio (Bra!)
Externa källor Alla källorna från huvudsystemet via Knekt
Försteg: Linn Line Receiver + vit standard RCU
Slutsteg: Creek 4140 integrerad, till vidare
Bild: Sony PVM-21, 21" CRT proffsmonitor utan tuner
Högtalare: Royd A7 av den gamla bra modellen, med Linn K20
Signalkablar: Linn Black
Fjärr: Harmony Remote 525 (Inte helt nöjd med den)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 21:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Apr 29, 2004 11:35
Posts: 1217
Location: Stockholm
Linnofil; alltid kul att läsa dina långa välskrivna inlägg!
Linnofil wrote:
I maj -06 bytte jag frontarna från svarta 5110 till svarta Katan. Det var naturligtvis en härlig uppdatering! Problemet då var väl att det lät mycket bättre i filmrummet med Movie Di/Katan än i musikrummet med Majik K/CD och Ninka! (Av skäl som ni kanske har läst om i mina tidigare inlägg.)
Har du fimpat Majik-serien nu? Jag trodde att det blev bra till sist?


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Wed Apr 04, 2007 23:05 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Thu Dec 01, 2005 14:59
Posts: 1142
Location: Göteborg, Sveriges framsida!
monkeydevil wrote:
Linnofil; alltid kul att läsa dina långa välskrivna inlägg!
Tack MD, alltid kul att vara här...
monkeydevil wrote:
Har du fimpat Majik-serien nu? Jag trodde att det blev bra till sist?
Oh nej! Det var tillfälligt som tur var. Nu när jag har fått apparaterna att fungera (så var det inte då!) så är jag mycket nöjd med mina "New Majik". Jag köpte en Ikemi av OGCNisse nyligen. (Till min bror i USA som jag hälsar på om en månad.) Naturligtvis har jag tillfälligt kopplat in den i systemet och även kopplat upp den i min Knektkonfigurering. Senast igår testade jag Ikemin (med Lejonkloukabel, låter mkt bra) mot Majik CD:n. På en platta som Shame + Sin med Robert Cray (USA press) så är låtarna lite sådär tveksamma på Ikemin. Jag vet inte riktigt om det är en bra platta eller inte. På Majiken kändes det som wow, vilken skön platta! (Tips: Strong Persuader med RC, 79 kr på CDON) På många fler tveksamma eller rent av småtrista plattor som t.ex. Ragpickers Dream med Knopfler så går plattan från trist och halvkasst med Ikemi till riktigt bra med Majik. Jag skulle bedömma att skillnaden är aningen mindre än mellan Genki och Ikemi, väl vär att tänka på m.a.o. Ikemin är dessutom fix som den är. Majiken kan fortfarande utvecklas via mjukvara om vi har tur. En skiva som blivit helt sanslöst bra med Majik CD:n är Svarta Ballader med Sofia Karlsson. Den kan jag ABSOLUT rekomendera för >Majik-ägare som klarar folkmusik. Helt magisk platta! (Jag spelade en låt från den på Linnaftonen med A.Oattes, Hepcat var impad.)

Jag har dessutom fått CD-spelaren servad och jag är än mer nöjd med den nu. Ny mjukvara och en ny CD mekanik var det nu sist . Så jag är mycket nöjd. Jag rekomenderar CD:n än starkare nu med den nya mjukvaran.

Jag var faktiskt lite orolig när CD:n var på service (för att bli av med vibrationer). Jag tyckte den lät så bra innan och var tveksam till att någon skulle pilla på den. Under tiden den var på serivce (och innan OGCNisses Ikemi anlände) så spelade vi enbart LP hemma. Det var inte en helt negativ upplevelse eftersom både jag och min fru tvingades använda det bättre (men mer tidskrävande) mediet. Vi diggade som tusan varje dag, särskilt med Knektsystem i kök och sovrum. Jag var lite rädd att flera veckor med bara LP skulle ta död på CD lusten, men jag hade som tur var fel. CD:n blev ännu bättre än innan och vi spelade med glädje CD när den kom tillbaka. (Och gör än idag!)

Men nu har jag blivit van att ha två CD-spelare. Det är suveränt och nästan löjligt bekvämt att snickra på övervåningen. I det angränsande sovrummet finns Knektsystemet. Jag har bra drag på volymen för att få en vettig volym där jag snickrar, skitkul! När skivan är slut knappar jag bara över till den andra CD-spelaren och trycker Play, helt underbart!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 172 posts ]  Go to page Previous 15 6 7 8 912 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited