selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 19, 2024 15:09

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next
Author Message
PostPosted: Fri Apr 18, 2008 22:27 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 10, 2006 22:53
Posts: 259
Location: Umeå (Luleå)
Jag kommer tyvärr att måsta byta bort min Mini Copper till hösten (som jag fortfarande anser är bland dom absolut roligaste bilar man kan köra).

Tyvärr börjar den dock bli för opraktisk och tanken är att beställa den nya "faceliftade" 320 diesel touringen som kommer under senhösten 2008.

Nu till det viktiga...

Standard stereon som är den enda jag har haft möjlighet att få lyssna på (buisness) låter riktigt kasst tycker jag. Det finns sen en rad tillval med b.la ett paket dom kallar "HIFI" som i sammanhanget inte var så blodigt dyrt (cirka 10 000 kr i tillägg). Men låter det så mycket bättre så det är värt det? skulle innebära vad jag förstod någon form av bas under framstolarna samt 10 eller om det var 12 högtalare.

Någon som har en 3 eller 5-serie av nyare modell som kan ge omdömme och råd så skulle jag vara tacksam :)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 15:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Det bästa ljudet jag haft i en Bmw var nog i 328 coupén, var paketet under Harmann Kardon kittet. Upplever att det är svårare att få till ljudet i en touring. Har inte lyssnat på nya 3-serien så jag kan inte riktigt bedömma det, men är det liknande som i 5-serien så skulle jag nog gå på ett sånt paket. Blev nu väldigt osäker vad jag har i min bil..får nog återkomma i ämnet.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 16:16 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Wed Oct 15, 2003 17:29
Posts: 2251
När det kommer till bilstereo så skulle jag tro att sambandet mellan pris och kvalitet är i stort sätt obefintligt. Jag skulle absolut inte köpa något för 10 papp utan att ha jämfört ordentligt.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 17:47 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
320d skall även den komma med fyrhjulsdrift till hösten (äntligen) om du är sugen på det..

Sen ska man ju givetvis lyssna på olika varianter innan man trycker på beställningsknappen.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 18:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Aug 30, 2005 12:12
Posts: 2495
Location: Norr
OTTO wrote:
320d skall även den komma med fyrhjulsdrift till hösten (äntligen) om du är sugen på det..
RIKTIG fyrhulsdrift dessutom! Läs testen nedan om ni har funderingar
på fyrhjulsdrift, vissa bilars s k fyrhjulsdrift är ett skämt!

http://www.teknikensvarld.se/files/tv0604_test_4wd.pdf

/M

_________________
Take Care to get What you Want or you Will be Forced to Like What You get


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sat Apr 19, 2008 19:23 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Jun 11, 2004 09:04
Posts: 6792
En varning.
Det är vanligt att tillverkarna har olika underleverantörer avseende stereon.
Dvs, de låter olika bra!
Se där, ytterligare att skäl att köpa beggade bilar :wink: (eller ny lagerbil) så man kan lyssna ut den som låter bäst.

Ska du ha en hyfsat bra stereo o familjesmart bil? V50 med mellanstereon. Inte lika bra som 10 år gamla 9-5/V70 men OK.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 11:30 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
sportbilsentusiasten wrote:
Ska du ha en hyfsat bra stereo o familjesmart bil? V50 med mellanstereon. Inte lika bra som 10 år gamla 9-5/V70 men OK.
Nää..klart grabben ska ha en Bmw ;-)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 15:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 14, 2006 01:56
Posts: 737
Location: Stockholm
Du kan få lyssna i min bmw 335i coupé, har paketet du syftar på. Bara att ringa mig, du hittar numret i någon av mina annonser här på forumet.

_________________
/Johan The member know as Clas!


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 15:34 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Kan dema min e61:a om du blir hjälpt av det..men jag vet ju inte riktigt vilken stereo som är monterad plus att det är fel bilmodell..så det kanske är föga till hjälp.


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 17:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Wed Feb 11, 2004 10:10
Posts: 1660
Classic wrote:
Någon som har en 3 eller 5-serie av nyare modell som kan ge omdömme och råd så skulle jag vara tacksam :)
"...ett paket dom kallar "HIFI"..."
Clas wrote:
Du kan få lyssna i min bmw 335i coupé, har paketet du syftar på. Bara att ringa mig, ....
Selleri är oslagbart bäst! 8)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 18:03 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 10, 2006 22:53
Posts: 259
Location: Umeå (Luleå)
OJ! Här var det många svar medans man varit borta :D

Har också hört att 320 D kommer med fyrhjulsdrift, så det blir det förmodligen (även om vi inte har vinter längre :twisted: )

Tack för alla tips och inbjudningar att lyssna! Jag hör säkert av mig när det är dags att beställa bilen för en provlyssning.


Mvh
Jonas


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 18:08 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 10, 2006 22:53
Posts: 259
Location: Umeå (Luleå)
OTTO wrote:
Kan dema min e61:a om du blir hjälpt av det..men jag vet ju inte riktigt vilken stereo som är monterad plus att det är fel bilmodell..så det kanske är föga till hjälp.

E61... är det 5-serien?

Tror det var dig jag mötte på Times Kitchen för någon vecka sedan...

Du var så bekant, men jag kunde inte placera dig så jag vågade inte hälsa :D ( i fall du kännde igen mig och tyckte jag var otrevlig :) )

PS: Din gammla Basik snurrar på fint ännu hemma hos mig...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Sun Apr 20, 2008 18:51 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Fri Apr 02, 2004 18:18
Posts: 587
Location: Umeå
Classic wrote:

E61... är det 5-serien?

Tror det var dig jag mötte på Times Kitchen för någon vecka sedan...

Du var så bekant, men jag kunde inte placera dig så jag vågade inte hälsa :D ( i fall du kännde igen mig och tyckte jag var otrevlig :) )

PS: Din gammla Basik snurrar på fint ännu hemma hos mig...
Jo det är 5-serien, är du säker på att en trea räcker i utrymme? Upplevde min tidigare 330 Touring väldigt liten i jämförelse med femman.

Nu när du säger det så ringer det en klocka att jag såg dig också men tyvärr så var jag inte tillräckligt smart den dagen, sorry ;-)


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 10:09 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 10, 2006 22:53
Posts: 259
Location: Umeå (Luleå)
OTTO wrote:
Classic wrote:

E61... är det 5-serien?

Tror det var dig jag mötte på Times Kitchen för någon vecka sedan...

Du var så bekant, men jag kunde inte placera dig så jag vågade inte hälsa :D ( i fall du kännde igen mig och tyckte jag var otrevlig :) )

PS: Din gammla Basik snurrar på fint ännu hemma hos mig...
Jo det är 5-serien, är du säker på att en trea räcker i utrymme? Upplevde min tidigare 330 Touring väldigt liten i jämförelse med femman.

Nu när du säger det så ringer det en klocka att jag såg dig också men tyvärr så var jag inte tillräckligt smart den dagen, sorry ;-)
Tycker att "nya" 3-serien är rymligare än den ser ut, men det är klart att det är ju inte någon jätte bil.

5-serien är också ett alternativ, men den drar ju tyvärr iväg lite mer i pris och frågan är ju om 520 D kommer att kunna fås med fyrhjulsdrift...


Top
   
 Post subject:
PostPosted: Mon Apr 21, 2008 12:31 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Feb 06, 2004 09:58
Posts: 155
Location: Republiken Jämtland
BMW och kombi är ett intressant område...

Det gäller att testa innan man köper så man inte köper grisen i säcken. Jag höll på att bli med E61 = 530T men den saknade ju helt och hållet känsla... (IMHO)

Men eftersom jag lovat min sambo en blöjexpress så hittade jag en sån med "känsla", aningen äldre E39 men så gooo...

/Thomas

_________________
"Objekt vilka kamoufleras i en säsongbetonad kristallinisk aggregatform av diväteoxid blottlägges vid dennas övergång till större molekylär rörlighet."


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1 2 3 Next

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited