selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Tue May 07, 2024 01:52

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 167 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12
Author Message
 Post subject: Re: Foundation first mm
PostPosted: Thu Feb 18, 2010 18:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej mojjito, det är fullt möjligt Trampolin 2 funkar bättre på tjocka lager med MDF än vad Trampolin mk1 gör.

I alla fall, att det kan funka klart bättre, än vad du använde som hylla tidigare. :wink:

Min erfarenhet baseras på det totala nerköp/katastrof som mitt byte till T1:a från Baseboard utgjorde :x

Samt att jag inte är ett dugg imponerad av "bottenregistret" på någon av de fem 12:or med T2 som jag lyssnat på :wink:

Alla fötter är en kompromiss och jag delar inte LINNs uppfattning om hur man gör en optimal fot. (T1:an togs ju bara fram som ett svar på kunders önskan att kunna placera 12:an på icke vettiga Hifi möbler)

Den"pålkransbas", attack , rytm och sväng som en Baseboard utrustad 12:a ger stående på en massa MDF måste upplevas, för att man ska tro att det är möjligt :mrgreen:

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Foundation first mm
PostPosted: Thu Feb 18, 2010 21:18 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Joined: Wed Dec 30, 2009 18:36
Posts: 43
Hej MRtweak,

såg att hyllplanet på nya Q4 sountek, något,, i en annan tråd här,den är gjord i MDF,med lite utfräsningar å sådant,,
Tråd av tendaberry, och där framgår det ju klart att 12,an spelar upp igen,,kul,
klart intresant, sedan ligger ju nästa fråga å skrammlar, vad gör nu dessa utfräsningar i skivan,
Quote:
MRTweakDen"pålkransbas", attack , rytm och sväng som en Baseboard utrustad 12:a ger stående på en massa MDF måste upplevas, för att man ska tro att det är möjligt
pålkransbas,,!? tyvärr har jag ej tillgång till en Baseboard, men när jag ser en ligga å skräpa, skall jag genast testa detta,, Tanxz

_________________
Let me stand next to your fire


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 167 posts ]  Go to page Previous 18 9 10 11 12

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited