selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Sun May 19, 2024 09:57

All times are UTC+02:00




Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Sun Feb 21, 2010 15:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Thu Dec 04, 2003 11:45
Posts: 1956
Location: Norra Sverige
MRTweak wrote:
Att Danskar är väldigt duktiga på design och möbelsnickeri går inte att förneka.

Men att jämföra Clic med Harmonihyllorna, går ju naturligtvis, men utgångspunkterna & målet när de konstruerades är ju minst sagt olika.

Clic är byggda för att tillfredställa ögat och på ett snyggt sätt dölja att du har en stereo i vardagsrummet punkt. Dvs gömma och dölja så mycket som möjligt. Som Hifi möbel betraktat, möjligen hyfsad :wink:

Harmonihyllorna är konstruerade och noggrant framlyssnade för att framhäva och verkligen visa att du har en mycket bra stereo som levererar musikglädje och stolthet. Pride and joy :mrgreen:

Utseendet på Harmonihyllorna har utvecklats en hel del sedan begynnelsen (rätt så fula) till att de nu inte längre skaver i ögonen. Inte vackra men långt ifrån fula, men det är ju inte möbeldesignen som är deras styrka, utan hur vackert de låter :mrgreen:

Mvh MRTweak
Ville bara förtydliga att Clic skulle jag kunna tänka mig just för utseendet och att de kanske låter bättre än det du hittar på typ MIO. Det var aldrig meningen att jämföra Clic i prestanda med Harmoni.

_________________
You can release yourself but the only way you go is down -RJD
Rega P3 / Linn Silver IC / Exotik + DA/D / LK140 / K20 / Espek


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Sun Feb 21, 2010 20:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Fri Feb 20, 2009 22:07
Posts: 559
Location: Göteborg
MRTweak wrote:
Gör absolut resan till Tonläget snarast, men bäst att du ringer och kollar /bokar tid, för när jag var nere sist, så hade de stängt mitt i veckan :x och det var inge kul alls :(
Minge wrote:
Får bli en tripp till Götet nästa helg förstår jag...
Kan bara hålla med och understryka detta. Både Anders och William är småbarnsföräldrar, så öppettiderna är därefter... inte lätt o vara egenföretagare med barn :)
Ring under veckan och boka tid, är mitt förslag.


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Mon Feb 22, 2010 11:45 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem
User avatar

Joined: Sun Jul 20, 2008 16:41
Posts: 608
Location: Kalmar
Skulle vara intressant att jämföra MSDI på ett Mimer2 hyllplan jämfört med ex.vis ADS+MI på mer traditionella hyllor typ lack..


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Mon Feb 22, 2010 12:04 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Tue Jul 20, 2004 23:08
Posts: 5278
Location: Bromma-Stockholm
TONNY wrote:
Skulle vara intressant att jämföra MSDI på ett Mimer2 hyllplan jämfört med ex.vis ADS+MI på mer traditionella hyllor typ lack..
Intressant på flera vis. Kan en billigare apparat kliva om en dyrare bara genom att optimera underlaget eller är det senare "bara" en finjustering? För OM det är så att underlaget kan ändra rangordningen mellan billigt-medel-dyrt (i en nu tänkt känd skotsk tillverkares sortiment...) så borde nog tillverkaren ta sig en funderare över mekaniken i högre grad.

Och innan jag får det påpekat, jovisst kan det bättre underlaget användas även till de dyrare/bättre apparaterna och lyfta dessa till ännu högre höjder, men det var nu inte tanken till frågeställningen.

/ B

_________________
"När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet."
Ikemi/Majik DSM, LP12/Ekos/Akiva/Lingo2, B&W DM603


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Mon Feb 22, 2010 17:50 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej Bill, det är inte bara Linns produkter som lyfter sin prestanda nivå vid optimering av underlag, ström och kablar osv. Det gör alla Hifi produkter som jag provat hittills :wink:

Det finns i och för sig tillverkare som försökt minimera inverkan från underlaget tex Naim har brukat hänga upp kretskorten i bladfjädrar inne i apparaterna om de gör det fortfarande känner jag dock inte till.
De har ju även tagit fram hyllan FRAIM som de lanserat som en bra möbel till deras produkter.

TAD visade på Sheraton mässan sina nya monoblock där den sandgjutna bottenplattan utgör en integrerad del med tjusiga fötter och där det mesta av förstärkeriet sitter monterat direkt på denna gjutjärnsklump a' 90 kg.

Linn kör dock envist vidare med "put your NN on a light and rigid shelf" och det är ju sant, men var köper man en sån?? Inte hos Linn i alla fall :wink:

Mvh MRTweak


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Mon Feb 22, 2010 18:33 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Fri Jan 25, 2008 23:28
Posts: 249
MRTweak wrote:
Hej Bill, det är inte bara Linns produkter som lyfter sin prestanda nivå vid optimering av underlag, ström och kablar osv. Det gör alla Hifi produkter som jag provat hittills :wink:

Det finns i och för sig tillverkare som försökt minimera inverkan från underlaget tex Naim har brukat hänga upp kretskorten i bladfjädrar inne i apparaterna om de gör det fortfarande känner jag dock inte till.
De har ju även tagit fram hyllan FRAIM som de lanserat som en bra möbel till deras produkter.

TAD visade på Sheraton mässan sina nya monoblock där den sandgjutna bottenplattan utgör en integrerad del med tjusiga fötter och där det mesta av förstärkeriet sitter monterat direkt på denna gjutjärnsklump a' 90 kg.

Linn kör dock envist vidare med "put your NN on a light and rigid shelf" och det är ju sant, men var köper man en sån?? Inte hos Linn i alla fall :wink:

Mvh MRTweak
Någon som testat hur DS-spelarnas inverkan har på Harmonihyllan?

Minge


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Mon Feb 22, 2010 20:29 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Joined: Mon Jan 23, 2006 20:33
Posts: 2349
Location: Göteborg
Minge wrote:
Någon som testat hur DS-spelarnas inverkan har på Harmonihyllan?
Effekten på en KDS är klart märkbar och även hur apparaten är placerad på nämnda hylla påverkar påtagligt. Det krävs viss finjustering. Ett bra utgångsläge är att mäta så att avståndet från hyllkant till fötterna är lika på höger och vänster sida resp. till bakkant och till framkant på hyllan.


Top
   
 Post subject: Re: Signal kedja
PostPosted: Mon Feb 22, 2010 22:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Joined: Thu Aug 27, 2009 21:23
Posts: 274
Hej igen Minge, jag är helt övertygad om, att du kommer gilla den musikaliska prestandanivån på en AKURATE DS, stående på en MIMER hylla i det perfekt tilltweakade Datanät som Anders har i butiken. :shock:

Jag har i vart fall inte hört dess make någon annanstans i Sverige. Det är en ren fröjd att spela musik där. Passa på och intervjua Anders på alla detaljer som man kan roa sig med om man verkligen vill få ut max från sina DS prylar. :mrgreen:

Sedan är det ju upp till dig själv, om du orkar göra allt eller så kan du ju alltid fråga, vad han tar för att åka hem till dig och hjälpa dig med dina grejor. :wink:

Det kan vara en mycket klok åtgärd, om man inte har en massa kompisar i närheten, som man kan utbyta olika ideer med :o

Mvh MRTweak


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited